Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“)

Spoločnosť Elso Philips Service spol. s.r.o., so sídlom Jilemnického 2, 911 01 Trenčín, IČO 31423388, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 1556/R, DIČ: 2020384168, IČ DPH (VAT): SK2020384168, (ďalej len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“).

I. Objednávka tovaru

  • Tovarom sa pre účely týchto VOP rozumie tovar ponúkaný prostredníctvom e-shopu www.elso.sk prevádzkovaného predávajúcim.

    Kontaktné údaje predávajúceho: Elso Philips Service spol. s.r.o., so sídlom Jilemnického 2, 911 01 Trenčín, IČO 31423388, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 1556/R, DIČ: 2020384168, IČ DPH (VAT): SK2020384168, tel. : +421 32 658 2410, e-mail: elso@elso.sk

    Pri objednávke tovaru budú požadované Vaše platné identifikačné údaje (meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, email). Tieto údaje sú potrebné pre vystavenie daňového dokladu a doručenie tovaru dopravcom. Predávajúci nenesie zodpovednosť za problémy vzniknuté uvedením nesprávnych alebo neúplných údajov, najmä pri neuvedení telefonického kontaktu.

    Predávajúci ako prevádzkovateľ e-shopu www.elso.sk vyhlasuje, že všetky osobné údaje sú považované za dôverné a je s nimi zaobchádzané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“). V žiadnom prípade neposkytujeme tieto údaje tretej strane s výnimkou externých dopravcov, ktorým sú údaje poskytované v nevyhnutnom rozsahu potrebnom výlučne pre doručenie tovaru. Osobné údaje zákazníkov sú plne zabezpečené proti neoprávnenému zneužitiu.

    Predávajúci týmto zároveň oznamuje kupujúcemu, že v zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona bude ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho v súlade s § 13 zákona, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

    upujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas s marketingovou činnosťou v zmysle § 13 ods.1 písm. a) zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie, vrátane mailového a telefonického kontaktu, ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou a predávajúci zabezpečí odstránenie údajov z marketingovej databázy. Kupujúci uzatvorením zmluvy ďalej súhlasí s automatickým dopĺňaním osobných údajov kupujúceho v košíku a to napríklad po zadaní nového telefónneho čísla či nového emailu kupujúceho.

    Predávajúci deklaruje, že v zmysle § 44 zákona má poverenú zodpovednú osobu spĺňajúcu požiadavky uvedeného zákona.

    Viac o ochrane osobných údajov je uvedených na stránke „Podmienky ochrany osobných údajov“.

  • Potvrdenie objednávky

    Objednávka je spracovaná do 24 hodín. Potvrdenie prijatia objednávky Vám zašleme e-mailom, o odoslaní tovaru budete takisto informovaný e-mailom. Pre potvrdenie niektorých objednávok (napr. pri odbere väčšieho množstva a pod.) Vás budeme kontaktovať telefonicky. V prípade úhrady kartou online (ShoptetPay) je potrebné po odoslaní objednávky v jej sumarizácii stlačiť "zaplatiť objednávku", pričom úhradu vykonáte v zabezpečenom rozhraní ShoptetPay.

  • Zrušenie objednávky

    V prípade, že sa výrazným spôsobom zmenila cena tovaru, predávajúci bezodkladne prerokuje túto skutočnosť s kupujúcim, ktorý môže objednávku zrušiť. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude obratom kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak už kupujúci zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka vrátená späť v lehote 14 dní. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

    Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku v týchto prípadoch:

    • Objednávka s platbou online platobnou kartou ShoptetPay alebo štandardným bankovým prevodom neuhradená do 7 dní.
    • Objednávka na osobný odber na predajňu nebude vyzdvihnutá do 7 dní od pripravenia objednávky na osobný odber.

    Kupujúci môže v zmysle § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

  • Platba

    Predávajúci umožňuje kupujúcemu uhradiť cenu za tovar (a jeho dopravu kupujúcemu) výberom jednej z nižšie uvedených možností:

    • Dobierka - platba kuriérovi pri prevzatí - platba sa uskutočňuje pri prevzatí tovaru od kuriéra - v hotovosti, alebo platobnou kartou. Poplatok za platbu kuriérovi alebo výdajnému miestu je je 0,60 EUR s DPH.
    • Online platobná karta (ShoptetPay) - platba cez platobnú bránu poskytovateľa platobnej brány ShoptetPay. Po vytvorení objednávky je nutné v jej sumarizácii kliknúť na "Zaplatiť objednávku" a budete presmerovaný priamo na zabezpečenú stránku ShoptetPay. Môžete zaplatiť kartami Visa, MasterCard, GooglePay alebo ApplePay. Použiť môžete uvedené karty vydané akoukoľvek bankovou inštitúciou.
    • Online bankový prevod (ČSOB) - objednávku môžete zaplatiť prevodom na účet. Po odoslaní objednávky je potrebné kliknúť v jej sumarizácii na "Zaplatiť objednávku". Na stránke sa následne zobrazia platobné údaje. Pre urýchlenie spracovania a odoslania vašej objednávky nezabudnite uviesť správny variabilný symbol.
    • Osobne na predajni - v hotovosti pri vyzdvihnutí na predajni našej spoločnosti na adrese Elso Philips Service spol. s.r.o., Jilemnického 2, 911 01 Trenčín. Osobný odber je možný iba v pracovné dni v časoch od 9:00 až 14:00.

    Všetky ceny na internetovom obchode www.elso.sk sú zmluvné, konečné a uvádzané s DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak a sú časovo obmedzené.

    Vlastníkom tovaru/predmetu kúpy je až do úplného zaplatenia predávajúci. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho alebo od sprostredkovateľa doručenia tovaru (kuriéra) alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

II. Dodanie tovaru

Dodacia lehota je obvykle 2 pracovné dni v prípade platby dobierkou, ak je tovar skladom, v prípade platby online kartou priemerne do 2 pracovných dní po zaevidovaní platby, ak nie je uvedené inak. Pokiaľ objednávku uhrádzate príkazom, tovar expedujeme po zaevidovaní platby, takže dodacia lehota sa môže predĺžiť aj na 5 pracovných dní. Ak tovar nie je skladom, štandardná doba dodania sa pohybuje od 5 do 21 dní, o presnom termíne dodania bude kupujúci oboznámený telefonicky alebo e-mailom.

V prípade, že nebude možné objednávku vybaviť, budeme Vás o tejto skutočnosti bezodkladne informovať telefonicky alebo mailom.

Na základe druhu a hmotnosti tovaru Vám košík umožní vybrať niektoré z nasledujúcich spôsobov dopravy:

  • Packeta - výdajné miesto a Z-BOX
    • Preprava prostredníctvom kuriérskej spoločnosti Packeta
    • Cena prepravy: 3,50€ pre doručenie v rámci Slovenskej republiky, 5.50€ pre doručenie do Českej republiky.
    • Na vybraný tovar malých rozmerov s hmotnosťou do 10 kg
    • Maximálna suma dobierky 500€ s DPH
    • Tovar bude doručený na Vami zvolené výdajné miesto alebo do Z-BOXu
    • Po doručení zásielky na výdajné miesto Vám príde SMS a e-mail s heslom
    • Na vyzdvihnutie zásielky máte 7 dní (v predvianočnom období môže byť doba skrátená na 5 dní).
  • Kuriér SPS
    • Balíková preprava prostredníctvom kuriérskej spoločnosti SPS
    • Cena prepravy: 4,80 € pre doručenie v rámci Slovenskej republiky, 8€ pre doručenie do Českej republiky.
    • Zásielky s hmotnosťou do 40 kg
    • Tovar Vám bude doručený na uvedenú adresu na území Slovenskej a Českej republiky k prvým uzamykateľným dverám
    • Doručenie prebieha v pracovné dni medzi 08:00 a 17:00
    • Zákazníkom prepravca zasiela avízo s predpokladaným časom doručenia
    • Prepravná spoločnosť nezabezpečuje montáž.
  • Kuriér SPS - Balíkovo
    • Preprava prostredníctvom kuriérskej spoločnosti SPS
    • Cena prepravy: 4,20 € pre doručenie v rámci Slovenskej republiky
    • Na vybraný tovar malých rozmerov, s hmotnosťou do 10 kg
    • Tovar Vám bude doručený na Vami zvolené výdajné miesto SPS Balíkovo
    • po doručení zásielky na výdajné miesto Vám príde SMS a e-mail
  • Kuriér SPS - Parcelshop a Alzabox
    • Preprava prostredníctvom kuriérskej spoločnosti SPS
    • Cena prepravy: 4,20 € pre doručenie v rámci Slovenskej republiky
    • Na vybraný tovar malých rozmerov, s hmotnosťou do 5 kg
    • Tovar Vám bude doručený na uvedenú adresu na území Slovenskej republiky do vybraného Parcelshopu alebo Alzaboxu
    • Vyzdvihnutie je možné 24 hodín denne.
  • Osobný odber
    • V nákupnom košíku máte možnosť zvoliť si aj možnosť vyzdvihnutia na našej predajni Elso Philips Service spol. s.r.o., Jilemnického 2, 911 01 Trenčín, budova Alfa, prvé poschodie.
    • Po pripravení objednávky na vyzdvihnutie Vám príde informácia prostredníctvom e-mailu
    • Na vyzdvihnutie objednávky máte 5 pracovných dní
    • Platba osobne na predajni - iba v hotovosti.
  • Podmienky prepravy
    • Platba dobierkou prebieha v hotovosti alebo kartou kuriérovi, doklad o zaplatení si môžete vygenerovať na tomto odkaze: https://www.sps-sro.sk/generator-prijmovych-a-danovych-dokladov/
    • Pri nezastihnutí Vás bude kontaktovať kuriérska spoločnosť a dohodne nový termín dodania alebo odovzdá balík na najbližšom výdajnom mieste, Alzaboxe alebo Parcelshope.
    • Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti SPS
    • Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Packeta
  • Postup pri preberaní zásielky

    Skontrolujte, či nie je obal výrobku poškodený. Pokiaľ obal bude javiť známky poškodenia (napr. bude roztrhnutý, rozlepený a pod.), tovar nepreberajte alebo prevezmite s výhradou. V prípade, že Vám príde tovar poškodený alebo neúplný, ste povinný to bezodkladne oznámiť predávajúcemu či už online formulárom, telefonicky alebo e-mailom. prípade, že obal bude v poriadku, tovar zaplaťte a prevezmite. Upozorňujeme, že podľa podmienok dopravcu nemôžete tovar pred zaplatením a prevzatím rozbaliť a prekontrolovať. Pokiaľ po rozbalení zistíte poškodenie výrobku, bezodkladne kontaktujte reklamácie a servis. Pri rozbalení dbajte na to, aby ste obal a vnútorné výplne rozbaľovaním nepoškodili, obal vo vlastnom záujme nevyhadzujte a nejakú dobu uschovajte.

  • Dodanie daňového a záručného listu

    Sme ohľaduplní k životnému prostrediu, daňový doklad je zasielaný emailom a tiež priamo do účtu registrovaného zákazníka na stránke www.elso.sk. Daňový doklad slúži ako záručný list za predpokladu, že obsahuje meno a priezvisko, názov alebo obchodné meno kupujúceho, jeho identifikačné číslo, sídlo/miesto podnikania, ak ide o podnikateľa, alebo bydlisko ak ide o fyzickú osobu. Na vyžiadanie zašleme daňový doklad v tlačenej podobe prostredníctvom Slovenskej pošty.

III. Odstúpenie od zmluvy - Vrátenie tovaru

Platí iba pri nákupe online prostredníctvom e-shopu.

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

Ustanovenia v tejto časti výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona.

Kupujúci uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy výhradne písomne, a to prostredníctvom doporučenej pošty zaslanej na adresu sídla predávajúceho uvedenú v záhlaví týchto všeobecných obchodných podmienok spolu s tovarom a odstúpením od zmluvy, e-mailom na adrese elso@elso.sk alebo odovzdaním tovaru spolu s dokladom o nákupe na predajni.

Pre odstúpenie od zmluvy môžete využiť aj formulár "Odstúpenie od zmluvy", ktorého súčasťou je aj poučenie o odstúpení od zmluvy. Formulár nájdete na tomto odkaze.

Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

V prípade nákupu tovaru osobne na našej predajni, ktorému predchádzala potvrdená objednávka tovaru na osobný odber na vybranú predajňu, je možnosť odstúpenia od zmluvy a následného vrátenia platby jedine osobne na predajni, kde bol tovar zakúpený.

Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia. Tovar preto prosím zasielajte späť:

  • Nepoužívaný
  • Nepoškodený
  • Kompletný (vrátane príbalového letáku, návodu na použitie a pod.)
  • Spolu s dokladom o kúpe
  • V pôvodnom obale

Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Odporúčame Vám tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme.

Kúpnu cenu tovaru Vám vrátime prevodom na Vami určený bankový účet (pokiaľ sa nedohodneme inak), a to najneskôr do 14 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

V súlade s § 7 ods. 6 vyššie uvedeného zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  • Poskytovanie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
  • predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela ktoré kupujúci rozbalil, resp. počítačového programu ak prebehla jeho inštalácia

IV. Reklamácia a záruka

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Prípadnú reklamáciu vybavíme s Vami individuálnou dohodou k Vašej spokojnosti v súlade s platným právnym poriadkom. Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady. Pokiaľ budú takéto vady/poškodenia zistené, je kupujúci túto skutočnosť povinný bezodkladne nahlásiť predávajúcemu. Sídlo spoločnosti slúži aj ako hlavné a jediné servisné stredisko. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Základnou podmienkou pre prijatie a vybavenie reklamácie je predloženie dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru, ktorý zároveň slúži ako záručný list, predávajúcemu emailom na elso@elso.sk, poštou alebo osobne.

V zmysle zákona sa na tovar a jeho komponenty vzťahuje záručná doba 24 mesiacov, u označených výrobkov/tovaru bude poskytovaná predĺžená záruka od 3 rokov až po doživotnú. Doživotná záruka sa nevzťahuje na príslušenstvo dodávané so zariadením.

Záruka sa nevzťahuje na vady/poškodenia spôsobené:

  • nesprávnym použitím výrobku, nesprávnou montážou, neodbornou repasiou, mechanickým poškodením
  • nesprávnym skladovaním, opotrebením dielov pri bežnom používaní, neodvratnou udalosťou, živelnou pohromou
  • nesprávnou údržbou alebo nedostatočnou údržbou, neodbornými zásahmi, nesprávnym zaobchádzaním a nevhodným umiestnením
  • na farebnú stálosť spôsobenú dôsledkom klimatických vplyvov

Údržbou sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumejú všetky činnosti a procesy, ktorých cieľom je udržiavanie zariadenia, zachovania funkcií, bezpečnosti a úžitkovej hodnoty zariadenia, pričom tieto sú špecifikované v príslušnom návode na používanie.

V záujme zachovania bezpečnosti a kvality výrobkov odporúča predávajúci riadiť sa pri údržbe zariadení nielen návodom na použitie/obsluhu, ktorý obdrží kupujúci spolu so zakúpeným tovarom, ale i poslednými (aktualizovanými) návodmi, ktoré môžu byť uverejnené na stránke výrobcu zariadenia.

V prípade neoprávnenej/nedôvodnej reklamácie je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu všetkých účelne vynaložených nákladov, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli.

Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté pri tlači obchodných a technických dokumentov.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • odovzdaním opraveného tovaru
  • výmenou tovaru
  • vrátením kúpnej ceny tovaru
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania prostredníctvom písomnej výzvy na prevzatie tovaru (ďalej len „výzva“) zaslanej na poštovú adresu kupujúceho alebo na ním uvedený kontaktný e-mail. Zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie. V prípade, ak si kupujúci nevyzdvihne tovar do 30 dní odo dňa doručenia výzvy, predávajúci stanoví dodatočnú primeranú lehotu na prevzatie tovaru, ktorá začína plynúť dňom nasledujúcom po dni, kedy bola kupujúcemu doručená opakovaná písomná výzva na prevzatie tovaru. V prípade márneho uplynutia dodatočnej primeranej lehoty sa dostáva kupujúci do omeškania.

Postup pri reklamácií

  • Informujte nás o reklamácii výhradne online formulárom, e-mailom alebo písomne. Základnou podmienkou pre prijatie a vybavenie reklamácie zákazníka je zaslanie záručného listu, resp. dokladu o nadobudnutí tovaru, ktorý zároveň slúži ako záručný list, predávajúcemu e-mailom na elso@elso.sk, poštou, alebo osobne.
  • Tovar spolu so záručným listom, resp. s dokladom o kúpe, ktorý zároveň slúži ako záručný list, zašlite na našu adresu predávajúceho: Elso Philips Service spol. s.r.o., Jilemnického 2, 911 01 Trenčín, budova Alfa, prvé poschodie. Reklamovaný tovar môžete doniesť i osobne na predajňu do Trenčína (iba pracovné dni v čase od 9:00 do 14:00hod.) Zásielku s tovarom Vám odporúčame poistiť. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.
  • Na nami predajný tovar poskytujeme i pozáručný servis; servis si môžete objednať online formulárom, e-mailom, alebo písomne. Ceny za pozáručný servis stanovuje aktuálny cenník servisných prác a náhradných dielov.
  • Zákazník sa môže o priebehu reklamácie informovať e-mailom na elso@elso.sk alebo telefonicky na čísle +421 32 658 2410.
  • O ukončení a o výsledku reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom písomnej výzvy na prevzatie tovaru (ďalej len „výzva“) zaslanej na poštovú adresu kupujúceho alebo na ním uvedený kontaktný e-mail
  • Reklamačný protokol bude odovzdaný zákazníkovi písomnou formou pri prevzatí vyriešenej reklamácie

V. Firemní zákazníci

Vzťah medzi podnikateľmi, t.j. subjektami vymedzenými v ust. § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka (ďalej len „firemný zákazník“) a predávajúcim sa riadi ustanoveniami Obchodného zákonníka.

Firemný zákazník nemá automaticky 24 mesačnú záručnú dobu, ale len takú záručnú dobu, akú mu poskytne predávajúci. Táto záručná doba môže byť kratšia (ale aj dlhšia) ako 24 mesiacov, čo záleží to od konkrétneho tovaru.

Firemní zákazníci tiež nie sú chránení zákonom o ochrane spotrebiteľa/ zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku pri uplatňovaní reklamácie.

Reklamácia firemnému zákazníkovi nemusí byť vybavená do 30 dní a predávajúci nemusí znášať náklady na odborný posudok.

VI. Kalibrácia

Tovar sa dodáva neskalibrovaný (pokiaľ nieje uvedené inak), prvotná kalibrácia sa zabezpečí vždy na želanie kupujúceho, pričom ide o doplnkovú službu/zmluvu.

zmysle § 2 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, doplnkovou zmluvou sa na účely tohto zákona rozumie zmluva, na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody a pri jej uzatváraní bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, že spotrebiteľ po zániku zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho nebude mať záujem na plnení povinností z tejto zmluvy.

Súčasťou balenia tovaru môže byť skúšobný protokol/certifikát výrobcu, ktorý však nenahrádza akreditovanú kalibráciu.

Akreditovaná kalibrácia sa objednáva zvlášť na základe žiadosti kupujúceho, pričom ide o platený úkon/službu. Aktuálne ceny kalibrácie závisia od dostupnosti/vyťaženosti kalibračných laboratórií. Pre viac informácii nás prosím kontaktujte na elso@elso.sk alebo telefonicky na +421 32 658 2410.

Proces kalibrácie je základným krokom pri zabezpečovaní spoľahlivých a presných meraní. Kalibrácia predstavuje proces porovnávania meracieho zariadenia s referenčným meracím zariadením – etalónom. Cieľom je zistiť chyby v meraní kalibrovaného meracieho zariadenia, ktoré v určitej miere vykazuje každý merací prístroj. Chyby meracích prístrojov môžu byť spôsobené technologickou nedokonalosťou, opotrebovaním prístroja, nedokonalou kontrolou kvality počas výrobného procesu a podobne.

Pri akreditovanej kalibrácii sa rovnako ako pri bežnej kalibrácii porovnávajú kalibrované meracie zariadenia s etalónom. Na rozdiel od bežnej kalibrácie akreditovanú kalibráciu vykonáva laboratórium, ktoré bolo schválené a certifikované autoritou pre kalibráciu a meranie. V prípade Slovenska je touto autoritou Slovenská národná akreditačná služba. Akreditované laboratórium musí splniť prísne požiadavky na presnosť, spoľahlivosť a kvalitu práce, ktoré sú často špecifikované v medzinárodných štandardoch, napríklad v norme ISO 17025.

Akreditovaná kalibrácia v porovnaní s bežnou kalibráciou zabezpečuje vyššiu úroveň presnosti a kvality výsledkov, preto sa považuje za spoľahlivejšiu a má vyššiu dôveru vzhľadom na dôkladné hodnotenie a audit, ktorý musí laboratórium absolvovať na získanie akreditácie.

Akreditovaná kalibrácia je často požadovaná tam, kde sú vyžadované vyššie štandardy presnosti, a je tiež vyžadovaná zákonom o metrológii pre povinne kalibrované meradlá (§ 17 Zákona o metrológii) pri meraniach, ktoré sa uskutočňujú podľa osobitných predpisov a nevykonávajú sa určeným meradlom. Ide napríklad o merania teploty a vlhkosti v potravinárstve, gastronómii, lekárňach a zdravotníctve.

Výsledky kalibrácie sa spolu so zistenými odchýlkami zaznamenajú do kalibračného certifikátu. Kalibračné listy sú odovzdávané kupujúcemu v elektronickej podobe (zabezpečený súbor pdf). Laboratórium zodpovedá za všetky informácie uvedené v kalibračnom liste okrem informácií, ktoré sú dodané zákazníkom. Ak to kupujúci požaduje, môže byť kópia kalibračného listu vyhotovená aj v papierovej podobe.

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

VII. Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na elso@elso.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov:

  • https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
  • https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

VIII. Orgán dozoru

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, Odbor výkonu dozoru a Právny odbor. tel. č. 032/640 01 09, fax č. 032/640 01 08 http://www.soi.sk

IX. Záverečné ustanovania

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. VOP alebo ich zmeny sú platné a účinné od dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.5.2024.